Sunday, August 26, 2007

Unicef - Barn drabbade av katastrofer

Hej och välkommen till Solidaritetsbloggen


Solidaritetsbloggen är den naturliga samlingsplatsen för bloggare med ett gott hjärta. Varje månad skänker vi en hundralapp till ett välgörande ändamål och tillsammans har vi nu samlat in 37500 kronor till olika biståndsorganisationer.


Den här månaden hjälper vi UNICEF att hjälpa barn i katastrofområden. Organisationen förklarar behovet så här på sin hemsida.

"Efter veckor av svåra översvämningar råder katastrof i Sydostasien. UNICEF driver en massiv hjälpaktion för att förhindra att miljontals barn nu dör av diareér och andra epidemier. Stöd UNICEF i kampen för barnen."

Att vara med och solidaritetsblogga är enkelt. Klicka här för att komma till UNICEFs insamlingssida. Fyll i dina uppgifter och summan 100 kronor. Klicka i att pengarna skall gå till att hjälpa barn i katastrofområden. När transaktionen är genomförd hamnar du på en tacksida. Kopiera denna sidas adress och maila till farsan-baloo@hotmail.com samt skriv vilken adress din blogg har. Snart kommer din peng att läggas till och din blogg likaså. Enkelt va?!?

mvh / Marcus

Labels: , , ,

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

This comment has been removed by a blog administrator.

12:18 PM  
Anonymous Anonymous said...

Bloggare med samvete? Jodå, samvete har jag. Jag skänker redan 150 :- i månaden just till Unicef.

Bra idé med den här sidan!

11:50 PM  
Blogger crrly said...

Usch, jag känenr mig som en dålig, dålig människa! Inte meningen att glömma bort insamlingarna hela tiden. Nuuu ska jag klicka på Uniceflänken!

10:57 PM  

Post a Comment

<< Home