Monday, December 04, 2006

Kooperation utan gränser

I juletid tenderar den egna kassan att sina fortare än vanligt. Det hindrar dock inte oss solidaritetsbloggare att visa solidaritet med världens mindre lyckosamma. På förslag från medlemmar går bidraget i december till Kooperation utan gränser. Kooperation utan gränser samlar för närvarande in pengar till sitt arbete för jämställdhet, stöd till småbönder i syd och hemlöseprojekt i de fattiga delarna av världen.

Organisationen presenterar sig så här på sin hemsida.

Solidaritetsbloggen har hittills samlat in 23600 kronor till välgörande ändamål. Tanken med bloggen är att hjälpa tillsammans och för det få sin länk i länklistan till höger. Klicka in dig på Kooperation utan gränsers insamlingssida. Skänk minst 100 kronor. Fyll i farsan-baloo@hotmail.com som mottagare till det vykort du derbjuds skicka digitalt. Skriv in din egen mailadress som avsändare och skriv något käckt meddelande till mig. Exempelvis din bloggs adress och skänkt summa. Sedan är det bara att vänta på att bli länkad...

Ge en julklapp till de som bäst behöver det och sprid gärna julstämningen och budskapet om solidaritetsbloggens existens i din egen blogg.

En god jul och ett gott nytt bloggår från Farsan Baloo

11 Comments:

Blogger Pumita said...

Skickat iväg min hundring och kortet. Adresserade det till mig själv, men det spelar väl ingen roll. Visste inte riktigt vilka uppgifter som swischar iväg med kortet så jag tyckte att det var bäst så. Fick en länk som bekräftelse som jag skickade vidare till dig.

2:12 PM  
Anonymous Anonymous said...

Lycka till med insamlingen! God Jul till alla som är med och samlar in!

(Skickade just iväg mitt kort, hoppas det funkar som det ska!)

12:06 PM  
Blogger crrly said...

Ah, vad bra! Fixar.

7:44 AM  
Blogger crrly said...

Ah, vad bra! Fixar.

7:44 AM  
Blogger Elisabet. said...

Ja, jag kom in på slutet och tror att jag gjorde rätt ..-)
Sände ett kort till dig .. så får vi se om det kommer fram.

Elisabet.

5:11 PM  
Blogger crrly said...

Åtta personer men bara 700 spänn...? Stämmer inte va?


Sen har våra namn åkt ner jääättelångt igen.

4:07 AM  
Anonymous Anonymous said...

Åh, på grund av ett helt otroligt hutlöst pris på flygbiljetter hem till gamla norrbotten så kommer jag tyvärr inte att kunna medverka till detta helt strålande ändamål. Gills det att man skänker 100:-/månaden sedan tidigare?

2:17 AM  
Blogger Farsan_Baloo said...

Lisa: Om det är till Kooperationen du skänker månadsvis så visst. Annars tyvärr inte :(

crrly: Det där med namnen verkar bero på upplösning/storlek på skärm. Vet faktiskt inte hur jag ska göra något åt det

4:50 AM  
Blogger crrly said...

Konstigt, det har inte sett ut så förut på någon av datorerna jag går in här med... Men det är väl inte hela världen.

1:25 AM  
Anonymous Anonymous said...

Bättre sent än aldrig? :-)

Apropå att högerkanten åkt ner.. hade jätteproblem med det jag också tills jag upptäckte att ett ord var väääldigt långt, när jag delade ordet med ett - så ordnade det till sig.. testa dela naturskydds-föreningen.. Kanske funkar det..

Gott slut o Gott Nytt År önskar jag alla solidaritetare :-)

3:29 PM  
Blogger Farsan_Baloo said...

Ex: Tack för tipset, men jag får det tyvärr inte att fungera ändå :(

5:50 AM  

Post a Comment

<< Home