Monday, July 03, 2006

Svenska Naturskyddsföreningen

Några dagar försenade drar vi nu igång den färde upplagan av Solidaritetsbloggen. I de tre tidigare har vi samlat in pengar till Unicefs arbete mot könsstympning (3900 kr), Läkare utan gränser (3400) och Plan Sveriges insamling till Pakistan (3500). Solidaritetsbloggen består av bloggare som vill dela med sig. Vill du komma med i gänget? Följ instruktionerna nedan.

Vår bidragstagare den här gången är Svenska Naturskyddsföreningen. Föreningen behöver ingen närmare presentation men beskriver sig på följande sätt på hemsidan http://www.snf.se.

"Svenska Naturskyddsföreningen, SNF, är en politiskt och religiöst obunden ideell förening utan egna vinstintressen. Omsorgen om miljön är vår drivkraft. Verksamheten bygger på medlemsavgifter och frivilliga bidrag från enskilda människor, företag och organisationer."

Vill du vara med? Gå in på Svenska Naturskyddsföreningens inbetalningssida. Välj den insamling du vill att dina pengar skall gå till. Fyll i önskat belopp (minst 100 kronor) och följ sedan anvisningarna.

VIKTIGT! GLÖM INTE ATT FYLLA I DIN MAILADRESS. VIDAREBEFORDRA SEDAN DET MAIL NI FÅR SOM BEKRÄFTELSE PÅ INBETALNING TILL farsan-baloo@hotmail.com

När du skickat mailet kommer snart din länk upp till höger på den här sidan, som bevis på att du är en av Solidaritetsbloggarna. Sprid gärna information om vår existens till bloggande, och icke-bloggande, kompisar.

Alla är välkomna. Ju fler vi är, desto mer kan vi hjälpa!

mvh / Baloo


10 Comments:

Blogger Farsan_Baloo said...

Bekräftelsemailet fungerar inte alls

Däremot går det att maila mig länken till den sida där din inbetalning bekräftas. Samt vara ärlig med summan.

mvh / Baloo

2:44 PM  
Anonymous Anonymous said...

Nu har jag betalat - och väntar på någon form av bekräftelse..

8:56 AM  
Blogger Farsan_Baloo said...

Tyvärr kommer du nog att få vänta förgäves. Någon bekräftelse tycks nämligen inte komma.

11:09 AM  
Blogger arash said...

hello,
I am arash and I am from iran,i wanna to emigrate to your country and accidently i find your weblog,
Do u know any thing about the people that get the citizenship from spousal visa?
Yeah ,and i wanna to come out of iran from this way,you may ask how?
Honestly I have 25000$ and i wanna to pay to u if you temporary marry me just to get the visa and citizenship and after that we
simply divorce and from this way i can get the citizenship of your country,
i want from you that really think seriously about this offer and pay attention that this work is absolutely legal,
okey my email is
alonely_tree@yahoo.com
and i am looking forward your anser,
some info about my self:
name:arash age:19 sex:male

1:59 AM  
Blogger crrly said...

Baloo, ser du att du har fått ett frieri här?!! Hahaha.

Ojoj, jag hade totalt missat denna insamling ju. Du måste säga till! :p

Ska göra vad jag kan när jag kommer hem.

12:18 AM  
Blogger crrly said...

Alltås, shit, jag hade ju fått ett mejl, förlåt, jag är helt sommarsnurrig.

Jag har ett drastiskt förslag ang inriktningen på insamlingarna: Hur vore det om vi försöker vara mer aktuella? Svenska Naturskyddsföreningen i all ära men det finns säkert massor man kunde göra för att hjälpa dem i Indonesien eller Libanon eller så?

5:38 AM  
Anonymous Anonymous said...

Jag har varit med där i flera månader. Snf gör ett enormt viktigt arbete! Har framför allt tagit del av deras information om kaffe, bananer och jätteräkor och även information om att rädda hotade miljöer i Sverige och världen.

7:07 AM  
Blogger dixi said...

denna gång hoppade jag över insamlingen till Svenska naturskyddföreningen, för att ...
ja ja.
Rätt som det var damp hon ner i min stol ,en ny kund och gissa vad... hon var ordförade för ... just det ,Svenska Naturskyddsföreningen i vår region.
Där stod jag ,fundilerade på om det var en slump eller vad och fick dåligt samvete för att jag inte hakade på förra gången.
Så det kan bli!

9:50 AM  
Blogger samuel said...

I'm curious about this Arash guy. Please tell us more! Who are you?

tror ni det är baloo han vill åt?

1:53 PM  
Anonymous Anonymous said...

I have been looking for sites like this for a long time. Thank you! »

7:19 AM  

Post a Comment

<< Home