Monday, September 25, 2006

BRIS

Äntligen får vi solidaritetsbloggare chansen att tillsammans skänka en slant igen. Oktober månads bidragstagare är BRIS, Barnens Rätt i Samhället. Organisationen presenterar sig på följande sätt på sin hemsida...'

"BRIS är en ideell, partipolitiskt och religiöst obunden organisation som bistår barn och ungdomar som far illa och är en länk mellan barn, vuxna och samhälle. BRIS arbetar för att påverka den allmänna opinionen och beslutsfattare samt öka vuxnas respekt för barn som individer.

Målet för BRIS verksamhet är att stärka barns och ungdomars rättigheter och förbättra deras levnadsvillkor, vilket sker med FN:s konvention om Barnets rättigheter som riktmärke. BRIS skall särskilt bistå utsatta barn och ungdomar och upprätthålla möjligheter för barn och ungdomar att föra en dialog med vuxna."

Ni som varit med förr vet hur enkelt det är att vara med i Solidaritetsbloggen. Klicka bara in er på BRIS givarsida. Följ instruktionerna och maila farsan-baloo@hotmail.com när ni satt in er slant. Meddela i mailet hur mycket ni skänkt (minst 100 kronor) och adressen till den blogg ni vill länka (föreslagsvis er egen).

Välkommen till Solidaritetbloggen

8 Comments:

Blogger Pumita said...

Mission completed! Bris fick en hundring av mig. Kom igen nu alla! Vi måste få det här att funka så att Farsan Baloo inte ger upp! :)

11:24 AM  
Anonymous Anonymous said...

BRIS är väl värd varenda krona! Fixar det imorgon på jobbet eftersom jag inte riktigt litar på min egen dator.. Men Solidaritetsbloggen litar jag på!
Mvh Excessa

12:24 PM  
Blogger Elisabet. said...

Jag får det fortfarande inte att fungera; kommer helt enkelt inte vidare i deras betalningsmeny.
Nå. Kämpar vidare.

11:04 PM  
Anonymous Anonymous said...

Pengar insatta, mail kommer förhoppningsvis snart så du får "kvitto" ;)

Elisbet: om du har en block mot "pop-up fönster" så måste du tillfälligt tillåta dem för att kunna betala! :)

1:45 AM  
Anonymous Anonymous said...

Tyvärr måste jag säga att jag inte fått nåt tack-mail eller nåt sånt från bris ännu, de kanske inte sysslar med sånna nymodigheter, märkligt! Såg att jag trots allt finns med på listan över donationer, tack Farsan Baloo!

1:56 PM  
Anonymous Anonymous said...

Har just hittat till din blogg via Pumans dotter och tycker att det är en utmärkt idé! Bidrag skickat!

8:58 AM  
Blogger samuel said...

inte kan väl sverige vara ett så här snålt land? eller har alla andra det så dåligt ställt att dom inte kan avvara 100kr i månaden?
jag hoppas fortfarande!

10:08 AM  
Blogger Farsan_Baloo said...

Samuel: Det verkar inte bättre :(

12:52 PM  

Post a Comment

<< Home